De diëtist test GOK

donderdag 22 juni 2017

Nog een paar dagen, dat ga ik zeker volhouden! Inmiddels ben ik 1,5 kg kwijt. Het gaat nu langzamer dan de eerste dagen, maar de eerste dagen was ook vocht, want ik moest continue plassen. En dat is heel normaal bij het koolhydraatbeperkte dieet.

Maandag: 19 juni

Vanochtend Griekse volvette yoghurt met een handje noten gegeten. Daarnaast nog mijn dagelijkse eetlepel Colon Clean en een multivitamine. Kinderen naar school en nog wat in de tuin gewerkt en om 12.15 uur toch echt wel trek.

Als lunch een salade met paprika, tomaat, komkommer, veldsla, zalm en een gekookt ei. Met daarover zelfgemaakte wasabimayonaise. Lekker, mijn zoon pikte ook wat ei. Met dit warme weer is een salade in de middag erg lekker, dus die houd ik er de komende tijd wel in.

Na de salade hield ik het prima vol tot de warme maaltijd. Ondanks de 5 kinderen die in en uit het zwembad renden die middag. De meisjes hadden allebei een vriendinnetje meegenomen en onze zoon speelt vrolijk mee. Die avond heb ik een hamburger, wat gebakken aardappeltjes, groene asperges en sperziebonen gegeten en toe nog wat kersen, van boom van mijn ouders.

Deze dag ging me prima af zonder tussendoortjes. En de avond afgesloten met mijn vaste kop thee. (Vandaag 55 gram koolhydraten gegeten)

Dinsdag: 20 juni

In de ochtend weer de Griekse yoghurt met een handje noten. Kinderen naar school, klusjes in huis, boodschappen gedaan en toen een nieuw recept uitproberen.

Als lunch heb ik de vanillepannenkoek gemaakt uit het GOK boek. Met daarbij een lekker dot slagroom die ik niet gezoet heb, maar wel met wat vanille erdoor. De pannenkoek was lekker voor de afwisseling.

In de middag zou ik met de kinderen na school nog naar Drievliet gaan, dus heb ik toch een paar macadamianoten genomen voor we weg gingen.

Als warme maaltijd heb ik kip parmezaan uit de oven gemaakt en daarbij een beetje volkoren spaghetti. Ook de kinderen vonden dit een heerlijk gerecht, zeker de kaas!

In de avond ben ik nog 40 minuten gaan hardlopen op een rustig tempo, want het was ook warm en er stond redelijk wat wind. (Vandaag 77 gram koolhydraten gegeten)

Woensdag: 21 juni

Vandaag weer een werkdag. Ik had gisteren de superverzelcrackers uit het GOK boek gemaakt om dat uit te proberen als ontbijt. Deze zijn snel en makkelijk te maken. Ik deed ze in de oven. In die tijd heb je je handen vrij om andere dingen te doen. En het deeg is echt in maximaal 5 minuten gemaakt. De crackers heb ik gegeten met wat mayonaise en een gekookt ei. Hierop heb ik de ochtend makkelijk volgehouden.

Om 12.30 heb ik geluncht met 2 GG Scandinavian crackers, dat is toch wel erg makkelijk als je werkt. Ik heb ze hier in de la liggen en koop er dan wat beleg en groenten bij. Deze keer heb ik ze belegd met grillworst en wat tuinkers. Daarnaast wat botersla, komkommer en olijven en wat olie uit het bakje olijven. Tot de warme maaltijd was dit een goede vulling.

Vanwege de hitte hebben we allemaal lekker salade gegeten. Ik met geitenkaas uit de oven, daarbij wat sperziebonen, sla, komkommer, avocado en wat aardbeien (meteen mijn fruit voor in het uurtje). Daarnaast ook nog een beetje brood. Dat ik vind ik toch wel lekker aan het koolhydraatuurtje, dat ik dan toch wat koolhydraten kan eten en min of meer mee kan doen met het gezin, al vragen ze wel hoe lang mijn 'dieet' nog duurt!

Vanwege de hitte 's avonds nog een flink glas water en op tijd naar bed. Morgen weer een dag. (Vandaag 65 gram koolhydraten)

Door de hitte lijk ik wel wat vocht vast te houden, want mijn schoenen en ringen zitten iets strakker. Dus ik heb veel gedronken vandaag.



Meer berichten