Kieskeurige eter? Gratis e-book!

Met tips om van jouw kind (2 tot en met 10 jaar) een goede eter te maken.


Download
e-book »

Spelregels voor afspraken op locatie

woendag 13 mei 2020

Wij zijn heel blij weer te mogen starten met het ontvangen van klanten op onze locaties. Echter moeten we voldoen aan een aantal richtlijnen om jullie veilig te kunnen ontvangen en daarom hebben we spelregels opgesteld.

We sturen deze vooraf de afspraak aan iedereen per e-mail toe. Daarnaast is het natuurlijk ook nog altijd mogelijk om afspraken telefonisch of via beeldbellen te doen. Wij nemen weer vooraf contact met je op om de voorkeur te bespreken.

Hieronder onze spelregels:

 

Vooraf aan de afspraak stellen wij een aantal vragen om te kunnen bepalen of je weer op onze locatie kan langskomen. Dit doen wij 2-3 dagen vooraf. Het is voor ons niet te organiseren om dit dezelfde dag te doen. Wij vragen dan ook om NIET te komen indien in de dagen daarna:

  • Je één of meerdere van de volgende (ook milde!) symptomen: neusverkoudheid of hoesten of benauwdheid of koorts (vanaf 38°C) vertoont
  • Je de afgelopen 24 uur klachten (COVID-19 symptomen) gehad hebt
  • Huisgenoten/gezinsleden met koorts en/of benauwdheidsklachten heeft
  • Er bij jou of een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen corona vastgesteld is

Indien 1 van bovenstaande vragen met ja beantwoord is, dan mag je NIET naar het spreekuur komen. De afspraak wordt dan omgezet naar een telefonisch afspraak. Stel ons daarvan maximaal 24 uur vooraf van op de hoogte, maar in ieder geval voor de afspraak.  

Kom je toch met klachten op ons spreekuur, dan sturen we je meteen naar huis en zal het consult op een andere manier voortgezet worden.

Op onze locaties gelden ook strenge regels, worden deze niet nageleefd, dan kunnen wij helaas de afspraak niet door laten gaan. Wat verwachten wij van jou?

  • Je zegt bij neusverkoudheid of hoesten of benauwdheid of koorts (vanaf 38°C), 24 uur van te voren af, zoals normaal blijven onze voorwaarden daaromtrent gelden.
  • Afspraken die worden afgezegd vanwege klachten, worden niet geannuleerd, maar omgezet naar een telefonisch afspraak.
  • Je komt alleen.
    Uitzonderingen zijn kinderen, zij mogen met 1 ouder komen.
    Broertjes en zusjes kunnen niet mee en ook niet wachten in de wachtkamer. Heb je een tolk nodig, dan mag deze meekomen.
    Een eventuele chauffeur dient buiten te wachten.
  • Je desinfecteert of wast bij binnenkomst in de praktijkruimte direct je handen, op aanwijzing van de diëtist.
  • Je houdt minimaal 1,5 meter afstand.
  • Je wacht in de wachtkamer tot je wordt opgehaald.
  • Je komt maximaal 5 minuten voor de afspraak in de wachtkamer en je gaat na de behandeling direct naar buiten.

    Werkwijze in de behandelkamer
  •  We houden de regel van 1,5 meter in acht.
  • De cliënt komt alleen in de spreekkamer, bij uitzondering laten we een begeleider toe in de behandelkamer (denk dan aan een ouder van een kind of een tolk).
  • Het meten van gewicht en lengte van cliënten zal door de cliënt zelf uitgevoerd worden om lichamelijk contact te voorkomen. De diëtist geeft instructies hoe dit te doen op 1,5 meter afstand.

           Werkwijze in de wachtkamer

De wachtkamers van alle locaties zijn ingericht op 1,5 meter afstand.

  • In de wachtkamer liggen geen tijdschriften meer en het speelgoed voor de kinderen is weggehaald. De folders of visitekaartjes die je pakt, dient je direct in uw tas te stoppen en niet terug te leggen.
  • Wanneer je de trap gebruikt, heeft degene die van beneden naar boven loopt voorrang
  • Het gemeenschappelijk toilet is op de meeste locaties afgesloten voor bezoekers. Ga dus vooraf naar het toilet.

We vinden het heel fijn om jullie weer te kunnen ontvangen op onze locaties. De gezondheid van iedereen staat voorop, daarom zullen wij ook streng toezien op het naleven van de regels. Zo houden we het veilig voor iedereen.

Diëtistenteam Prima Voeding en Prima Voeding Junior



Meer berichten